ارز دیجیتال شیبا چیست؟

شیبا (shib) به عنوان یک رمز ارز جدید از سال ۲۰۲۰ میلادی پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت. این ارز توسط شخص ناشناسی با نام مستعار ریوشی خود را معرفی نموده و به محض ورود خود رقابتی بین آن و ارز دیجیتال دوج کوین آغاز گردید. شیبا یا به طور کامل‌تر شیبا اینو بر بستر بلاکچین اتریوم بنا شده و بر همین اساس نمیتوان آن را در دسته بندی کوین‌ها جای داد پس به همین علت آن را در دسته توکن‌ها جای میدهند.

معرفی ارزدیجیتال شیبا اینو

در حال حاضر به طور عمومی شیبا اینو را در دسته بندی میم کوین‌ها قرار میدهند. میم کوین به آن دسته از ارزهای دیجیتال میگویند که به تازگی کار خود را در دنیای ارزهای دیجیتالی آغاز کرده و با هدف خاصی فعالیت نمیکنند. ارز دیجیتال شیبا اینو بر سه توکن پایدار است که کاربران دسترسی لازم را به آنها دارا هستند.

شیبا اینو (SHIBA INU): این توکن به عنوان توکن اصلی سیستم شیبا اینو به حساب می‌آید. 

لیش (LEASH): دومین توکن شناخته شده در سیستم شیبا اینو، لیش نام دارد که لیش از تعداد بسیار کمتری توکن به نسبت شیبا اینو برخوردار است.

بون (BONE) : کمی متفاوت‌تر به نسبت دیگر توکن‌ها بوده که اجازه اعلان نظر و رای گیری را در رابطه با آینده ارز دیجیتال بون میدهد.

مزایا و معایب شیبا اینو

بستری ایده آل برای سرمایه گذاران کوتاه مدت است. علت آن نوسانات زیادی میباشد که ممکن است ارز شیبا اینو حتی در طول یک روز تجربه کند به همین علت کسانی که در زمینه نوسان گیری تبحر خاصی دارند بیشترین سود را از آن خواهند برد.

این ارز دیجیتالی را به عنوان یکی از ارزان قیمت ترین انواع سرمایه گذاری به شمار می آورند که میتواند برای کاربران تازه ورودی دنیای ارز دیجیتال سرمایه گذاری جالبی باشد.

از ضعف‌های موجود بر شیبا اینو میتوان به نبود بلاکچین اختصاصی برای آن اشاره کرد. 

فراگیر نبودن شیبا اینو از دیگر عیب‌های این ارز دیجیتال است. 

آینده ارز دیجیتال شیبا

با توجه به اینکه ارزهای دیجیتالی تازه وارد شده به بازار احتمال رشد و سود دهی بالایی دارند بر همین اساس باید بتوان ارز شیبا را جزو آن دسته قرار داد هرچند که این ارز به علت اهدای مالی توسط بنیان گذار اتریوم، تحت تاثیر زیادی قرار گرفت اما با این حال سرمایه گذاران جدید دیگر نیازی به فکر در آن مورد نداشته‌اند، چرا که بخش در حال فعالیت شیبا که بر بستر غیر متمرکزی فعالیت دارد هم از امنیت کافی برخوردار بوده و هم احتمال سود دهی خود را به طور معمول خواهد داشت.

منبع: سایت کریپتونگار


بلاکچین به زبان ساده

بلاک چین (Blockchain) از دو کلمه بلاک (Block) و چین (Chain) متشکل بوده و به معنای لغوی آن، زنجیره بلاک گفته میشود. بلاکچین یک سیستم ثبت و گزارش داده‌ها میباشد، با این تفاوت که اطلاعات موجود در سیستم ذخیره شده و تنها امکان دسترسی آن بین اعضای شبکه خود معطوف است. با استفاده از رمزگذاری‌ها و برنامه‌نویسی مناسب که هیچ کدام از داده‌ها در سرور خاصی ذخیره نمیشوند امکان هک و نفوذ به اطلاعات کاربران به طور کامل غیرممکن شده و به همین دلیل به آن سیستم غیرمتمرکز میگویند.

ساختار بلاکچین

باید گفت که بلاکچین تشکیل شده از چند بخش در ساختار خود است که بواسطه این بخش‌ها، فعالیت‌های آن ممکن میگردد.

بلاک‌ها (BLOCKS)

شاید از اسم آن مشخص باشد، زنجیره بلاک. مجموعه‌ای از بلاک‌ها هستند که به علت متشکل بودن از تعداد زیاد به آنها زنجیره بلاک گفته میشود. هر بلاک از سه بخش تشکیل میشود که اصلی ترین آن را هش (HASH) مینامند. در بلاکچین به ازای تشکیل هر بلاک، یک نانس (NONCE) به صورت تصادفی تشکیل میشود که این نانس‌ها سبب پدیدار شدن هش‌ها هستند.

ماینرها (MINERS)

ماینرها دستگاه‌هایی هستند که به کمک آنها عملیات ماینینگ ممکن میشود. منظور از ماینینگ همان عملیات استخراج رمز ارزها بوده و اینکار بواسطه حل مسائل پیچیده ریاضی انجام میگیرد. زمانی که عملیات ماینینگ انجام شود بلاک‌های جدید تولید شده به زنجیره اصلی بلاک‌ها اضافه میشوند. 

گره‌ها (NODES)

گره‌ها در واقع همان کاربران موجود در بستر بلاکچین هستند. داده‌های هر گره به دو صورت وجود دارد، یکی نزد خود کاربر و یکی هم در سیستم بلاکچین که البته تحت هیچ شرایطی توسط هیچ سازمان و یا نهادی قابل دسترسی نیست.

انواع بلاکچین

بلاکچین خود به انواع مختلفی تقسیم میشود که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

بلاکچین عمومی

پر استفاده ترین و جامع ترین نوع بلاکچین همین نوع آن است که ما در همین سیستم شاهد انجام معاملات ارزهای دیجیتال هستیم. 

بلاکچین خصوصی

نوعی از بلاکچین در ابعاد کوچکتر بوده که خبری از مبادلات رمز ارز در آن نیست. در بلاکچین خصوصی عده محدودی امکان فعالیت داشته و بستر آن بیشتر مناسب شرکت‌های خصوصی و دیگر موارد مشابه است. 

بلاکچین کنسرسیوم

این نوع از بستر بلاکچین نوعی نیمه متمرکز میباشد یا به اصطلاحی دیگر نصفی از آن خصوصی و نصف دیگرش متمرکز است. 

بلاکچین هیبرید

نوعی از بلاکچین که به صورت ترکیبی عمل میکند. به شکلی که از هر دو قابلیت بلاکچین‌های خصوصی و عمومی میتوان استفاده نمود. در چنین حالت ترکیبی، کاربران میتوانند بفهمند به اینکه کدام کاربر به کدام یک از داده‌های ذخیره شده در بلاکچین دسترسی دارد. 

منبع: سایت کریپتونگار


همه چیز در رابطه با ارز دیجیتال

ارز دیجیتال (Digital currency) بیش از یک دهه است که پای خود را به دنیای ما باز کرده و هر ساله طرفداران بیشتری را به خود جذب میکند. ارزهای دیجیتال را میتوان به عنوان آینده‌ای برای رد و بدل‌های مالی و معاملاتی در حالت عام در نظر داشت.

ارز دیجیتال در واقع یک واحد پولی میباشد که که بدون محدودیت‌های فیزیکی قادر به مصرف جهانی است. این ارز بر پایه اینترنت در دسترس مصرف کنندگان قرار گرفته و برخی به آن پول مجازی هم میگویند. ارزهای دیجیتال به طور رسمی کار خود را از سال ۲۰۰۸ میلادی آغاز کرده و در سال بعد با معرفی رمز ارز دیجیتالی به نام بیت کوین گام بسیار بزرگی در زمینه ارزهای دیجیتالی برداشتند.

انواع مختلف ارزهای دیجیتال

رمز ارزها در سه قسمت کلی تقسیم می‌شوند که شامل دو بخش اصلی کوین، توکن و یک بخش فرعی آلت کوین هستند. این رمز ارزها در بستر بلاکچین فعالیت می‌کنند و از خصوصیات بلاکچین بهره‌مند‌اند. از مهمترین انواع آن می‌شود به بیت کوین و اتریوم اشاره داشت.

آشنایی با بیت کوین

اصلی ترین ارزی که عامل ورود تعداد زیادی از کاربران سرمایه گذار در عرصه ارز دیجیتال شده به حتم ارز بیت کوین است چرا که ارز بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتال دنیا شناخته میشود. فعالیت بیت کوین به طور مستقیم در بستر بلاکچین صورت میگیرد.

آشنایی با آلت کوین ها

آلت کوین به کلیه ارزهای دیجیتال گفته میشود که به منظور جایگزینی برای ارزهای معمول همچون دلار و همچنین ارزهای دیجیتال جدیدتری پس از بیت کوین که وارد بازار شده اند گفته میشود. برخی از این ارزها در بستر بلاکچین فعالیت دارند و برخی دیگر خیر. مثلا استلار و ریپل جزوی از آلت کوین‌ها هستند.

آشنایی با توکن ها

اما فعالیت توکن‌ها در بستر بلاکچین نبوده و آنها به طور مستقیم در بستر شبکه در حال فعالیت هستند. چند تا از انواع آن شامل تتر، آوه و فایننس است.

نحوه کار ارزهای دیجیتال چگونه است؟

برای بدست آوردن ارزهای دیجیتال از روش‌های مختلفی استفاده میشود.

در حالت اول که حالتی آسان و سریع است، کاربر از طریق معامله در بازار ارز دیجیتال که تنها نیازمند اینترنت و یک دستگاه کاربردی مانند لپ تاب است میتواند با پرداخت مبلغی ارز دیجیتال را خریداری کند؛ اگر هم کاربر قصد بر فروش داشته باشد میتواند از همان طریق اقدام نماید.

اما روش دیگری که میتوان برای بدست آوردن ارزهای دیجیتال انجام داد؛ تولید ارز دیجیتال بواسطه دستگاه استخراج ماینر است. به کمک ماینر ارزهای دیجیتالی با حل معادلات ریاضی پیچیده در طی مدت زمانی نسبتا معین بدست می آیند. 

آینده ارزهای دیجیتال

همانطور که واقف هستید ارزهای دیجیتال روز به روز در حال توسعه و بسترسازی‌های مناسب تر هستند تا همه مردم بتوانند به مرور زمان اسکناس‌های کاغذی یا همان ارزهای دولتی را کنار زده و از ارزهای دیجیتال استفاده کنند. در این بین دولت‌ها به مرور زمان در حال پذیرش این نوع از ارزها بوده و قصد بر وقف دادن خود با آنها دارند. چه بسا همین امروز که با شما صحبت میکنیم هم این اتفاق رخ داده است؛ پس اگر بحث از آینده این ارزها باشد به راحتی میتوان آینده روشنی را برای ارزهای دیجیتال پیش بینی کرد.

منبع: سایت کریپتونگار

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین در واقع پولی دیجیتالی میباشد که با استفاده از آن میتوانید سرمایه گذاری، کسب سود و حتی خرید داشته باشید. بیت کوین به صورت غیر‌متمرکز فعالیت دارد به این معنا که به هیچ گونه نهاد و یا سازمانی وابستگی نداشته و کاربران به طور مستقیم عملیات های خود را انجام میدهند. برای اینکه بتوانید در این زمینه فعالیت داشته باشید باید با آموزش بیت کوین از صفر تا صد آشنا باشید.

سازنده بیت کوین چه کسی است؟

این ارز دیجیتال توسط شخصی، با نام مستعار “ساتوشی ناکاموتو” در سال ۲۰۰۹ میلادی، خود را به قرن بیست و یکم معرفی کرد. اینکار نه تنها باعث معرفی ارز جدیدی برای فعالیت‌های معاملاتی شد بلکه خود باعث بوجود آمدن آلت کوین‌ها شد. آلت کوین به انواع دیگر ارزهای دیجیتال گفته میشود که بعد از بیت کوین و به تقلید از آن به دنیای ارز دیجیتال معرفی شدند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال بیت کوین

بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال دارای ویژگی‌هایی است که شامل :

  •  غیرمتمرکز بودن بیت کوین
  • شفافیت بیت کوین
  • امکان تغییر مالکیت بیت کوین با رضایت طرفین
  •  سرعت بالای معاملات در بیت کوین
  • ناشناس بودن در معاملات بیت کوین
نحوه خرید بیت کوین

برای خریدار بودن نیاز دارید تا در یک صرافی حساب باز کرده و بتوانید مبالغ دیجیتالی خود را به شکل ارز ملی و یا ارز بین المللی مثل دلار درآورید. سپس میبایست که کیف پولی را از نوع سخت افزاری و یا نرم افزاری تهیه نمایید. توصیه ما به شما نوع سخت افزاری است چرا که احتمال هک و دسترسی دیگران را بسیار کاهش میدهد. با این حال کیف پول‌های موجود به سادگی قابل هک نیستند که بخواهید خود را مدام نگران این مسئله کنید.

آینده بیت کوین چگونه ارزیابی می‌شود؟

خیلی از کسانی که خود را درگیر سرمایه گذاری در بیت کوین کرده اند و یا اینکه قصد بر این دارند تا به عنوان سرمایه گذار، کار خود را در دنیای بیت کوین آغاز کنند، این مسئله که در آینده قرار است چه اتفاقی برای ارز دیجیتال بیت کوین بیفتد بسیار برایشان حائز اهمیت است. در حال حاضر وضعیت بیت کوین به گونه‌ای دیده میشود که نوسانات زیادی را تجربه کرده و این امر برای کاربرانی با توانایی تحلیل بالا شرایطی سودآور را ایجاد میکند. برای پیش بینی وضعیت آینده هم به تنها چیزی که میتوان متکی بود توانایی بهره مندی از همین تحلیل‌هاست. 

منبع: سایت کریپتونگار


بازار ارز دیجیتال و روش‌های سرمایه گذاری

بازار ارزهای دیجیتال یکی از بهترین بازارهای موجود در جهان به منظور کسب سود بوده که امروزه با حضور کاربران بسیار، از اعتبار خاصی برخوردار است. این بازار با نوسانات مثبت و منفی بسیاری که دارد، سبب ایجاد شرایطی مناسب برای کسب سود شده که این امر بواسطه تحلیل های فنی تکنیکال و دیگر موارد از این دست میسر میگردد. در صورتی که از علم تحلیل‌های تکنیکال بهره مند باشید، قادر به پیش بینی وضعیت ارز دیجیتال در آینده ای نزدیک خواهید بود که منجر به اقدام به موقع شما در کسب سود میشود.

چرا باید در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در واقع تبدیل دارایی به شکل‌های مختلف است که در برخی موارد به آن پرتفلیو هم گفته شده و این سرمایه گذاری‌ها میتواند در هر زمینه‌ای انجام شود.
امروزه یکی از بهترین گزینه های سرمایه گذاری که دارای بازده بسیار مناسبی میباشد، سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال است که از علل آن میتوان به موارد زیر اشاره داشت :
  • شفایت اطلاعات ارزهای دیجیتال
  • سادگی فعالیت در ارزهای دیجیتال
  • آینده دار بودن ارزهای دیجیتال
  • امنیت ارزهای دیجیتال
  • جهانی بودن ارزهای دیجیتال
  • تنوع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
  • نقدینگی بالا در ارزهای دیجیتال
روش‌های کسب سود از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
هنگامی که قصد سرمایه گذاری در ارز دیجیتال را داشته باشید تنها به یک روش محدود نیستید بلکه به انواع روش‌های مختلف برای کسب سود دسترسی دارید.
  • ترید ارزهای دیجیتال
  • هولد کردن ارزهای دیجیتال
  • استیکینگ ارزهای دیجیتال
  • وام دهی ارز دیجیتال
  • تولید ارز دیجیتال بوسیله ماینر
انواع رفتارهای سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال
نه تنها ابزار‌های موجود بلکه تیپ شخصیتی کاربران سرمایه گذار در نوع رفتار آنها در حین سرمایه گذاری های مختلف تاثیرگذار است. به این صورت که این تیپ های شخصیتی به انواع مختلفی به شرح زیر تقسیم میشوند :
نوع اول که نوعی مثبت گرا بوده و دیدشان نسبت به بازار خوش بینانه است با اطمینان خاطری به خود القا میکنند موارد منفی موجود را ندید گرفته و به امید آینده ادامه میدهند که اصطلاحا به آنها سرمایه گذار ایدئالیست گفته میشود.
اما نوع دوم که در نقطه مقابل نوع اول قرار دارد به هیچ وجه به بازار ارز دیجیتال دید مثبتی نداشته و به طور متداول در حال انجام تحلیل‌های مختلف به منظور پیش دستی لازم برای دریافت سود بیشتر میباشند. به این تیپ رفتاری سرمایه گذارعمل گرا گفته میشود.
در نوع سوم که به آنها سرمایه گذار فریمر میگویند. این تیپ به صورت تک بعدی عمل کرده و تنوع سرمایه زیادی ندارند و به مقدار کم یا زیاد بر روی موارد محدودی سرمایه گذاری میکنند.