ارز دیجیتال دیکرد (Decred)

ارز دیجیتال دیکرد (Decred) چیست؟

دیکرد یک ارز رمزنگاری شده است که اولویت خود را تصمیم‌گیری غیرمتمرکز عنوان کرده است. هدف، یک ارز دیجیتال است که با رای مستقیم استخراج‌کنندگان و دارندگان ارز دیجیتال به صورت مستقل اجرا می‌شود. دیکرد با تغییراتی اساسی در پروتکل بیت‌کوین ایجاد شده است که هدف از این تغییرات، حل مشکل مقیاس‌پذیری است که بیت‌کوین از آن رنج می‌برد. مهم‌ترین ویژگی دیکرد را می‌توان استفاده همزمان از فرآیندهای اثبات سهام (PoS) و اثبات کار (PoW) نام برد.

تاریخچه و بنیان گذاران ارز دیجیتال دیکرد (Decred)

دیکرد توسط جیک یوکوم پیات، مدیرعامل شرکت 0 (صفر) بنیان‌گذاری گردید و تیم دیکرد متشکل از بسیاری از توسعه‌دهندگان سابق بیت‌کوین است. برخلاف بسیاری از پروژه‌های بلاک‌چین، جامعه کاربران دیکرد را مدیریت می‌کنند. با اجرای Politeia، این پروژه دارای یک تیم رهبری سنتی نیست. دیکرد از زمان پیدایش خود در سال 2016 موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. در سال 2017 مبادلات اتمی زنجیره‌ای با بیت‌کوین و لایت‌کوین انجام دادند و در اکتبر 2018، موفق به راه‌اندازی Politeia شد.

ویژگی‌های رمز ارز دیکرد (DCR)

  • قابلیت استخراج، یکی از ویژگی‌های محبوب دیکرد می‌باشد که این روزها در کمتر ارز دیجیتالی چنین فعالیتی امکان پذیر است
  • دیکرد در سیستم غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که نشان از دسترسی نداشتن سازمان‌های دولتی و خصوصی به اطلاعات شخصی و معاملاتی کاربران دارد
  • دیکرد با حل مشکل مقیاس پذیری بیت کوین عملکرد مناسبی را در بازار معاملات از خود نشان داده است
  • دارای میزان ایمنی بسیار بالا با اضافه شدن ++coinshuffle به ساختار خود است
  • موثر بودن کاربران در وضعیت فعالیت دیکرد با استفاده از قابلیت رای دادن، در رابطه با عملکرد آینده این ارز دیجیتال

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال دیکرد (Decred)

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال دیکر را خرید و فروش کنید، میبایست در ابتدا اقدامات اولیه‌ای را صورت دهید. مثلا شما در ابتدای کار خود نیاز دارید که در یک صرافی عضویت پیدا کرده و سپس برای ذخیره ارزهای خود، کیف پول ارز دیجیتال تهیه کنید. فقط باید در این مسئله دقت داشته باشید که صرافی و کیف‌ پول مد نظرتان از ارز دیجیتال شما پشتیبانی کند. در مرحله بعدی، در صورتی که جدیت خاصی در خرید و فروش ارزهای دیکرد، به منظور کسب سود داشته باشید، ملزم به بررسی داده‌های این ارز از طریق انواع تحلیل‌های ارز دیجیتال خواهید بود.

منبع: سایت کریپتونگار

ویژگی‌ها و کاربردهای تل‌کوین (Telcoin)

ارز دیجیتال تل‌کوین (Telcoin) چیست؟

تل‌کوین یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر اتریوم است که به عنوان یک رمز ارز غیر متمرکز و همچنین یک سیستم پرداخت حواله عمل می‌کند. این سیستم برای ساده سازی حواله جهانی پول از طریق ادغام بلاکچین و صنعت مخابرات معرفی شد.

تاریخچه پیدایش تل‌کوین (Telcoin) چیست؟

پل نونر و کلود اگیونتا تل کوین را در جولای 2017 در سنگاپور تأسیس کردند. هدف آنها کمک به کاربران برای انتقال پول در کوتاه‌ترین زمان ممکن بود. پل نونر، رئیس تل کوین قبل از تل کوین، فعالیت خود را برنامه Mobius آغاز نمود که این برنامه خدمات مهمی را در ساختار غیرمتمرکز برای ایجاد و توزیع برنامه‌های کاربردی فراهم می‌کند.

ساختار تل‌کوین چیست؟

تل‌کوین روی بلاکچین اتریوم کار می‌کند و از بهترین ویژگی‌های آن برای خدمت به اهداف خود استفاده می‌کند. تل‌کوین برای اطمینان از ثبات در معاملات به جای اعتبارسنج از اثبات مفهوم (PoC) استفاده می‌کند.

معرفی توکن تل‌کوین (Telcion)

توکن TEL اصلی‌ترین ابزار کاربردی پلتفرم تل‌کوین است، بنابراین کاربران باید این رمز را داشته باشند تا بتوانند با خدمات شبکه تعامل کنند. اپراتورهای مخابراتی می توانند بسته به حجم معاملات، توکن TEL صادر کنند. این امر کارآمدترین ارائه خدمات حواله ارزان را به مشترکین آنها تضمین می‌کند. TEL یک توکن با استاندارد ERC-20 است.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال تل‌کوین

برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند ارز تل‌کوین چند مرحله مهم و الزامی وجود دارد که به ترتیب شامل موارد زیر می باشد.

  • ثبت نام در یک صرافی معتبر
  • ثبت نام در کیف پول
  • تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

در مرحله اول کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را دارند موظف‌اند، با جست و جو و تحقیقات لازم، یک صرافی معتبر که در بین عموم شناخته شده‌تر است را برای انجام معاملات خود انتخاب و در آن ثبت نام کنند. سپس در مرحله بعدی، کاربران برای ذخیره دارایی‌های خود در یک کیف پول مناسب ثبت نام کرده و ارزهای خود را در آن ذخیره‌سازی می‌کنند. اما انجام این مراحل به تنهایی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در ارزهای دیجیتالی چون تل‌کوین کافی نیست؛ چرا که کاربران باید زمان مناسب معاملات خود را شناسایی کنند که این مسئله به کمک تحلیل‌های ارز دیجیتال موجود قابل شناسایی بوده است.

منبع: سایت کریپتونگار

معرفی ارز دیجیتال ورج

ارز دیجیتال ورج چیست؟

«Verge» یک ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین است که با هدف استفاده از آن در زندگی روزمره مردم ایجاد شده است. ارز دیجیتال ورج که به اختصار XVG نامیده می‌شود، نسخه بهبود یافته بلاک چین بیت کوین است که علاوه بر محافظت از حریم خصوصی کاربران، کسب و کاری سریع برای افراد ایجاد کرده است. کارایی و استفاده از مکانیزم غیرمتمرکز از ویژگی‌های مهم Verge برای معاملات مستقیم است.

استخراج ارز ورج چگونه است؟

استخراج ورج با استفاده از انواع سخت افزارها از جمله CPU ،GPU و دستگاه‌های ASIC امکان‌پذیر است. ماینرها پس از حل معادله، بلوک جدیدی به زنجیره اضافه می‌کنند و در عوض آن ورج دریافت می‌کنند. این معادلات اغلب توسط الگوریتم Scypt حل می‌شوند.

مزایای ارز دیجیتال ورج

  • پشتیبانی از قراردادهای هوشمند 
  • انجام تراکنش‌ها با سرعت بالا و کارمزد ناچیز
  • دارای امنیت شبکه بالایی است که از سیستم های نرم‌افزاری فضایی برای انجام تراکنش‌ها به صورت کاملا محرمانه استفاده می‌کند. کلیه تراکنش‌ها کاملاً ناشناس بوده و حتی آدرس IP کاربران نیز قابل شناسایی نیست. حریم خصوصی Verge بسیار بالاتر از سایر ارزهای دیجیتال مشابه مانند Monero ،Dash و ZEC است.
  • به دلیل قابلیت ارتقا آن، اکثر تحلیلگران معتقدند که ارز دیجیتال Verge در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی پیشرفت خواهد کرد.
  • شبکه قبلا چندین بار آپدیت شده است که این امر باعث شده مشکلات به تدریج برطرف شود و شاهد تغییرات مثبتی در شبکه باشیم.

معایب ارز دیجیتال ورج

  • از آنجایی که Verge امکان تراکنش‌های کاملا محرمانه و خصوصی را فراهم می‌کند، احتمال استفاده از آن توسط مجرمان زیاد است و متعاقباً می‌تواند منجر به ممنوعیت این ارز در بسیاری از کشورها شود. برای حل این مشکل، Verge به کاربران خود دو گزینه ارائه می‌دهد: عمومی کردن اطلاعات تراکنش‌های آنها یا خصوصی‌سازی کامل آن با استفاده از پروتکل‌های Tor، I2P و Wraith.

آینده ارز دیجیتال ورج

Verge دارای چندین برنامه برای آینده خود است که می‌تواند این پروژه را به عنوان یک راه حل کامل حفظ حریم خصوصی مشهور نماید:

Atomic swap یا مبادله اتمی یک ویژگی در ارزهای دیجیتال است که به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد، یک ارز را با ارز دیگری مبادله کنید. سیستم مبادلات اتمی از یک قرارداد زمان‌دار قفل شده استفاده می‌کند، به این معنی که اگر ارز مورد نظر در بازه زمانی مشخص مبادله نشود، تراکنش به طور کامل لغو می‌شود. از ابتدای سال 2018، Verge امیدوار است از مبادلات اتمی با محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند.

Verge همچنین قصد دارد یک زنجیره جانبی را به عنوان بخشی از پروژه Rootstock اضافه کند. این زنجیره امکان پردازش قراردادهای هوشمند را فراهم می‌کند. اگر آنها موفق به حل این چالش شوند، Verge جایگاه منحصر به فردی در فضای بلاک چین ناشناس خواهد داشت، جایی که پروژه های دیگری مانند Monero و ZEC نیز مورد توجه قرار گرفتند.

منبع: سایت کریپتونگار

آشنایی با مفهوم ترید ارز دیجیتال

بطور کلی معامله یا ترید یک مفهوم بسیار قدیمی است که قدمت آن به اندازه تاریخ است. این مفهوم در حوزه‌های زیادی کاربرد دارد. بطور اختصاصی، معامله در ارزهای دیجیتال با عنوان ترید و فردی که در این حوزه به معامله می‌پردازد با عنوان تریدر شناخته می‌شود. 

ترید ارز دیجیتال چیست؟

کلمه ترید به معنای خرید و فروش دارایی‌های مختلف در بازارهای مالی به منظور کسب سود است. ترید ارز دیجیتال نیز به معنی معامله یا خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال برای کسب سود است. معامله‌گر یا تریدر از نمودارهای قیمت، اخبار بازار و رویدادهای آینده بازار برای کسب سود استفاده می‌کند.

تریدر یا معامله‌گر ارز دیجیتال کیست؟

تریدر یا معامله‌گر شخصی است که انواع دارایی‌های مختلف در بازارهای مالی را برای خود یا از طرف شخص یا موسسه دیگری خرید و فروش می‌کند.

تفاوت‌های ترید و سرمایه‌گذاری

ترید و سرمایه‌گذاری تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند که به اختصار در ادامه عنوان خواهد شد.

  • کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در بلند مدت اتفاق می‌افتد در حالی‌که در ترید بازه زمانی به مراتب کوتاه‌تر است.
  • سرمایه‌گذاری صرفا در بازار در حال رشد منجر به کسب سود می‌شود در حالی‌که بازار چه در حال رشد و چه در حال ریزش باشد می‌توان با ترید کردن سود کسب کرد.
  • تعداد معاملات تریدرها بسیار بیشتر از تعداد معاملات سرمایه‌گذاران است.

انواع روش‌های آنالیز بازار در ترید ارز دیجیتال

تحلیل بنیادی و تکنیکال دو روش برای بررسی ارزش و قیمت دارایی‌ها هستند. با استفاده از این تحلیل‌ها می‌توان تصور درستی از وضعیت فعلی و آینده دارایی به دست آورد.

منبع: سایت کریپتونگار

نحوه استفاده از دستگاه خودپرداز بیت کوین

دستگاه خودپرداز بیت کوین در واقع دستگاهی است که به کاربران امکان خرید و فروش بیت کوین با فیات یا کارت‌های اعتباری را می‌دهد. اکثر این دستگاه‌های خودپرداز فقط از خرید بیت کوین پشتیبانی می‌کنند.

نحوه خرید بیت کوین در دستگاه خودپرداز

در ابتدا باید یک کیف پول رمزنگاری و یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در دسترس داشته باشید.

مرحله ۱ : یک حساب کاربری با اپراتور ATM تنظیم کنید. بیشتر دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از شما می‌خواهند قبل از استفاده از دستگاه، یک حساب کاربری با اپراتور ATM ایجاد کنید. این کار معمولاً با اسکن کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی انجام می‌شود. فرآیند ایجاد حساب کاربری معمولاً بسیار ساده است.

مرحله ۲ : اطلاعات کیف پول لازم را وارد کنید. از شما خواسته می‌شود که اطلاعات کیف پول خود را از طریق یک کد QR یا یک کلید عددی در دستگاه خودپرداز وارد کنید. با استفاده از تلفن همراه خود، QR کیف پول بیت کوین خود را اسکن کنید.

مرحله ۳ : پول نقد وارد کنید. هنگامی که اطلاعات کیف پول خود را وارد کردید، می‌توانید مقدار پول نقدی را که می‌خواهید به بیت کوین تبدیل کنید وارد کنید. مقدار پولی که وارد می‌کنید و مجموع بیت کوینی که در ازای آن دریافت می‌کنید روی صفحه نمایش قابل مشاهده است. آدرس کیف پول بیت کوین شما و مبلغی که باید ارسال شود نیز ظاهر می‌شود.

مرحله ۴ : خرید را تایید کنید. سپس دستگاه خودپرداز از شما می‌خواهد که تراکنش را تأیید کنید. جزئیات خرید خود را تایید کنید و دکمه ارسال را بزنید. پس از تأیید، دستگاه مقدار بیت کوین مربوطه را به کیف پول شما واریز می‌کند.

حالا شما با موفقیت بیت کوین را از دستگاه خودپرداز خریداری کرده‌اید. به یاد داشته باشید، همه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین یکسان نیستند و مراحل لازم برای استفاده از آنها ممکن است کمی متفاوت باشد.

نحوه فروش بیت کوین در دستگاه خودپرداز

وقتی نوبت به فروش بیت کوین شما می‌رسد، فرآیند آن تقریباً مشابه خرید است. تنها تفاوت این است که باید بجای گزینه خرید، گزینه فروش بیت کوین را انتخاب کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که دستگاهی که استفاده می‌کنید از فروش بیت کوین پشتیبانی می‌کند.

مرحله ۱ : یک دستگاه خودپرداز بیت کوین در نزدیکی خود پیدا کنید. بیشتر دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین از خرید ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، بنابراین باید دستگاهی پیدا کنید که به‌طور خاص از فروش ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌هایی که می‌توانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال را پردازش کنند، دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین دو طرفه نامیده می‌شوند.

مرحله ۲ : یک حساب کاربری با اپراتور ATM تنظیم کنید. قبل از اینکه بتوانید از دستگاه استفاده کنید، به احتمال زیاد باید یک حساب کاربری با اپراتور ATM ایجاد کنید. باز هم، این کار معمولاً با اسکن کارت شناسایی یا گواهینامه رانندگی انجام می‌شود.

مرحله ۳ : آدرس کیف پول خود را برای تبدیل بیت کوین به پول نقد آماده کنید. در دستگاه خودپرداز، از شما خواسته می‌شود که اطلاعات کیف پول خود را وارد کنید. می‌توانید این کار را از طریق یک کد QR یا یک کلید الفبایی انجام دهید. اگر قصد فروش بیت کوین خود را دارید، باید آدرس دریافت کننده را ارائه دهید تا دستگاه خودپرداز بداند پول نقد را کجا بفرستد.

مرحله ۴ : وارد حساب خود در دستگاه خودپرداز بیت کوین شوید. فرایند ورود معمولاً بسیار ساده است.

مرحله ۵ : گزینه فروش بیت کوین را انتخاب کنید. سپس از شما خواسته می‌شود که مقدار بیت کوینی را که می‌خواهید بفروشید، وارد کنید. ماشین‌ها معمولاً دارای حداقل و حداکثر مقداری هستند که می‌توانید در هر تراکنش بفروشید.

مرحله ۶ : گزینه ” برداشت نقدی ” را انتخاب کرده و وجه نقد را برداشت کنید. سپس دستگاه خودپرداز مقدار پول نقد را توزیع می‌کند و تمام! شما اکنون با موفقیت بیت کوین را در دستگاه خودپرداز، فروخته‌اید.

باز هم به خاطر داشته باشید که همه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین یکسان نیستند و مراحل مورد نیاز برای استفاده از آنها ممکن است کمی متفاوت باشد.

منبع: سایت کریپتونگار